P RAKTIJ KOP DRA C HT E N CHECKLIST VERKOPEN Fase 3: presentatie Noteer hier • • Wat zijn de belangrijkste koopmotieven van de klant? • • • Zette je alle koopmotieven op een rijtje met controlevragen? Gaf je een demonstratie Hoe presenteerde je het uitgekozen product? Ja/nee Hoe reageerde de klant? Ja/nee Hoe reageerde de klant?           Ik noemde het belangrijkste koopmotief eerst Ik presenteerde één product Ik gebruikte beelden (schetsen, voorbeelden, stalen, monsters?) Ik gaf niet teveel informatie Ik sprak in klantentaal? Voor de klant Naast de klant Achter de klant Klant Verkoopadviseur • • • • • • Indien van toepassing: Hoe liep je met de klant naar het product? Wie vroeg naar de prijs? Hoe noemde je de prijs? Hield je na het noemen van de prijs je mond? Hoe reageerde de klant op de prijs? Werd er onderhandeld over de prijs? Ja/nee Ja/nee Waarom gebeurde dat denk je? 30 VERKOPEN IS EEN VAK Pagina 399

Pagina 401

Interactieve erelatiemagazine, deze clubblad of vakblad is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het naar een digitale publicatie converteren van digi spaarprogramma.

Arbo wonen en Personeelswijzer wonen


You need flash player to view this online publication