P RAKTIJ KOP DRA C HT E N CHECKLIST VERKOPEN Fase 2: inventarisatie Vragen stellen Noteer hier Ja/nee Ja/nee Hoe reageerde de klant? • • • • • • • • • Stelde je open vragen? Stelde je suggestieve vragen? (Vb: Is het niet zo dat een rode keuken te veel opvalt?) Stelde je samengestelde vragen? (vb: Wanneer gaat u uw plannen realiseren? In de zomer of pas daarna?’) Gebruikte je vakjargon? Stelde je vage of abstracte vragen? Ontstonden er stiltes tijdens het gesprek? Van welke 5W1H heb je gebruik gemaakt? Ja/nee Hoe reageerde de klant? Ja/nee Ja/nee Ja/nee Hoe reageerde de klant? Hoe reageerde de klant? Hoe kon dat?  Wie  Wat  Waar  Wanneer  Welke  Hoe  Functie  Beleving  Kleur  Licht  Inrichting  Prijsbeleving  ….  ….. Hoe reageerde de klant? • Over welke onderwerpen heb je vragen gesteld • Vroeg je eerst naar het heden en verleden en daarna naar de toekomst? Ja/nee Luisteren, samenvatten, doorvragen • • • • • Heb je gericht geluisterd? Heb je voldoende doorgevraagd? Heb je voldoende samengevat? Maakte je aantekeningen? Maakte je een schets? Of liet hij de klant dat doen? Ja/nee Ja/nee Ja/nee Ja/nee Ja/nee Hoe kon je dat merken? Hoe kon je dat merken? Hoe kon je dat merken? 2 V- - - - - - S - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 9 - - - - - - - - - - - - - - - - E R K O P E N -I - - E E-N V A K Checklist verkopen 2 Pagina 398

Pagina 400

Voor nieuwsbrieven, online edities en lesboeken zie het Online Touch CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een online winkel in uw uitgaven.

Arbo wonen en Personeelswijzer wonen


You need flash player to view this online publication