P RAKTIJ KOP DRA C HT E N Checklist verkopen CHECKLIST VERKOPEN Deze checklist gebruik je om je eigen verkoopgesprek te analyseren. De checklist is opgedeeld in de vier verkoopfasen die ook gebruikt zijn in de bijbehorende modules in het digitale scholingshuis Leren in Wonen over het verkoopgesprek. Elke fase heeft zijn eigen aandachtspunten. Meer uitleg over de gebruikte begrippen vind je in de modules over het verkoopgesprek in Leren in Wonen. Naam en/of omschrijving klant Voorbereiding Noteer hier Ja/nee Ja/nee Ja/nee Gezicht: Handen: Voeten: • Heb je eerst even in de spiegel gekeken? • Was de werkplek of winkel opgeruimd? • Was de verkoopadviseur verzorgd gekleed? • Hoe was je de houding? • Hoe was je humeur? Fase 1: ontvangst Noteer hier • Wanneer stapte je op de klant af? • Hoe begroette je de klant? • Maakte je oogcontact? • Stelde je open vragen? • Heb je met de klant een 'social talk gehouden? Ja/nee Ja/nee Ja/nee Ja/nee Ja/nee Ja/nee Hoe reageerde klant? Welke? • Heb je jezelf voorgesteld? • Heb je de jas aangenomen en/of een kopje koffie aangeboden? Ben je met de klant erbij gaan zitten? • Hoe was de overgang van de social talk naar meer het verkoopgesprek? • Heb je aan de klant uitgelegd hoe het gesprek ging verlopen? Ja/nee -----------------------------------------------------------Checklist verkopen 28 V E R K O P E N I S E E N 1A K V Pagina 397

Pagina 399

Voor clubbladen, online drukwerk en gidsen zie het Online Touch online publisher CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een webwinkel in uw publicaties.

Arbo wonen en Personeelswijzer wonen


You need flash player to view this online publication