A R B O W O N EN c. Inhoud Service Level Agreement Naast het contract is het zinvol jaarlijks een Service Level Agreement overeen te komen. In een SLA kunnen de volgende zaken worden opgenomen: anderzijds, alsmede de beslissings bevoegd heid van de betrokken functionarissen. Kwaliteitseisen In de Service Level Agreement worden de ‘service levels’ geformuleerd: • de kwaliteitseisen van de gemaakte afspraken; • de prestatie-indicatoren waaraan die kwaliteitseisen worden gemeten; • de normen die worden gehanteerd om te beoordelen of de kwaliteitseisen zijn gerealiseerd. Dit geldt primair voor de afgesproken dienstverlening van de arbodienst, maar de arbodienst zal ook zelf eisen stellen aan de nakoming van afspraken door het bedrijf, al is het maar als voorwaarde om de eigen afspraken na te kunnen komen. Het onderscheid in het contract en de SLA maakt het mogelijk zowel continuïteit in de dienstverlening als flexibiliteit in de aanpassing van de werkafspraken te borgen. Maak ook afspraken over een tussentijdse (bijvoorbeeld halfjaarlijkse) evaluatie op basis van rapportages en afspraken over de uiterste termijn (bijvoorbeeld 3 maanden) voor de afloop van het contract, waarop de ontbindingsclausule wordt geëffectueerd. In bijlage 3 vindt u een overzicht van kwaliteitseisen en service-levels, prestatieindicatoren waaraan de kwaliteit van de arbodienstverlening zou moeten voldoen. Dit overzicht is in augustus 2003 vastgesteld door de Branchebegeleidings-commissie (BBC) van het arboconvenant wonenbranche en vormt het uitgangspunt voor de kwaliteit waaraan de arbodienstverlening in het bedrijf zou moeten voldoen. Beschrijving van de afgesproken dienstverlening Hierin zijn de meer algemene afspraken opgenomen over de rol en werkwijze van de arbodienst volgens de afgesproken dienstverlening. Dit kan bijvoorbeeld betrekking hebben op: • de afgesproken verzuimbegeleidingsprocedure van de arbodienst; • spreekuurtijden en spreekuurlocaties; • afspraken over de deelname aan het sociaal medisch overleg; • afgesproken rapportages en afgesproken overleg; • namen van contactpersonen en de bereikbaarheid; • de prijs voor de afgesproken dienstverlening en gehanteerde tarieven voor de inhuur van arbodienst-functionarissen op verrichtingenbasis. Werkplan Een werkplan beschrijft de bijdrage van de arbodienst bij de ontwikkeling van het arboen verzuimbeleid van de onderneming. Dit kan bijvoorbeeld betrekking hebben op: • de uitvoering of betrokkenheid bij een geplande Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E); • de uitvoering van het arbo-plan van aanpak (dat ieder bedrijf wettelijk verplicht hoort te hebben, op basis van de bevindingen in de RI&E); • de uitvoering van geplande PMO’s (Preventief Medisch Onderzoek); • de betrokkenheid van adviseurs bij geplande verbouwingen of reorganisaties; In dit werkplan is het verstandig een taak verdeling te formuleren tussen de arbodienst enerzijds en functionarissen van het bedrijf ZELFSTANDIG INKOPEN ARBODIENSTVERLENING Pagina 177

Pagina 179

Scoor meer met een web winkel in uw verenigingsbladen. Velen gingen u voor en publiceerden spaarprogramma online.

Arbo wonen en Personeelswijzer wonen


You need flash player to view this online publication