P RAKTIJ KOP DRA C HT E N WANNEER BEN IK EEN TOPVERKOPER De opdrachten Opdracht 1: De vijf tools Een topverkoper heeft een aantal tools tot zijn beschikking. Deze gebruikt hij soms of juist vaak tijdens zijn gesprekken om daarmee het gesprek efficiënter en effectiever te laten verlopen. Beantwoord de vragen en concludeer of jij de tools beheerst of niet. 1. Strategieën Noteer welke verkoopstrategie je doorgaans hanteert in relatie tot je klant. En vertel waarom. Welke redenen zijn er om je strategie of je tactiek daarbinnen te wijzigen in belang van het contact met je klant? Conclusie Omcirkel wat voor jou van toepassing is. Ik beheers wel/niet verschillende strategieën om verschillende soorten klanten goed te kunnen bedienen 2. Koopsignalen Verbale koopsignalen: Noteer welke koopsignalen je al met grote regelmaat bij de klant herkend hebt Non-verbale koopsignalen: Hoe maak je gebruik van koopsignalen in je verkoopgesprek? Conclusie Omcirkel wat voor jou van toepassing is. Ik doe wel/niet aan specifieke signalering van koopsignalen 3. Neven aankopen Noteer producten die zich lenen voor nevenaankopen door de klant en die dus mogelijk zijn in jouw winkel Welke van deze nevenaankopen heb jij al eens gerealiseerd bij een klant? Conclusie Omcirkel wat voor jou van toepassing is. Ik doe wel/niet aan nevenaankoop 33 VERKOPEN IS EEN VAK Pagina 402

Pagina 404

Scoor meer met een webshop in uw uitgaves. Velen gingen u voor en publiceerden drukwerk online.

Arbo wonen en Personeelswijzer wonen


You need flash player to view this online publication