P RAKTIJ KOP DRA C HT E N WINKELPROCES Opdracht 3: naar de klant Als het product eenmaal binnen is, moet het nog naar de klant. Ook deze fase – de laatste – is essentieel. Vooruit denken is vaak de sleutel tot een soepele afhandeling. Wat doe je bijvoorbeeld als je een groot en zwaar meubel op achthoog moet bezorgen? Hoe en door wie worden de producten bezorgd bij de klant? Hoe  Rechtstreeks vanuit de fabriek  Rechtstreeks vanuit een centraal magazijn  Door een speciale bezorgdienst / transportbedrijf  Door de monteur / woningstoffeerder  Door een eigen bezorgdienst  Door de verkoper zelf  Anders Voorbeeld Hebben jullie een eigen transportvrachtwagen of wordt het transport uitbesteed aan een extern bedrijf? Als er tijdens het transport schade wordt opgelopen, wie is daar verantwoordelijk voor? Zijn jullie ook verantwoordelijk voor het –indien nodig- in elkaar zetten van de producten en of voor het leggen, plaatsen en installeren van de producten? Wordt er rekening mee gehouden dat een klant op een etage woont zonder lift of in een smal huis, waar bijvoorbeeld geen brede koelkast door de gang heen kan? Hoe wordt dat genoteerd? Op welke dagen / avonden wordt er bezorgd? 0 J - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -2 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - J-I - -E-N - E -W I N K E L - JFysieke distributie 9 Pagina 389

Pagina 391

Interactieve internet whitepaper, deze reclamefolder of tijdschrift is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het naar een online publicatie converteren van web onderwijs catalogi.

Arbo wonen en Personeelswijzer wonen


You need flash player to view this online publication