P RAKTIJ KOP DRA C HT E N Bedrijfspolicy BEDRIJFSPOLICY Inleiding Elke winkel heeft zijn eigen (ongeschreven) regels. Tijdens deze opdracht zet je deze regels op een rijtje. Het is een korte opdracht die je mooi tijdens je eerste werkdag kunt doen. Gesprekken Een handige manier om je bedrijf te leren kennen is het regelen van een aantal gesprekken. Bijvoorbeeld met: • • • • • Filiaalleider Regiomanager (als deze er is) Gastheer/gastvrouw Collega verkoopadviseur Magazijnmedewerker Zorg dat je voordat je met het gesprek begint een aantal vragen op een rij hebt. Vraag naar de betreffende persoon wat zijn functie is, dan kom je al een hoop te weten. Je kunt bijvoorbeeld ook vragen stellen over: • • Taakverdeling binnen de winkel. Procedures voor o Klachtafhandeling o Orderbonnen schrijven o Ontvangst van klanten o Opnemen van de telefoon Voorzieningen (computer, werkplek, telefoon, auto's) En simpele dingen als: • • • • • • Werking van het koffiezetapparaat Wie de sleutel heeft (of wie opent) parkeerregels Het rookbeleid Opruimen, schoonmaken en stofzuigen in geval van ongelukken Hoe de lunch is geregeld Schrijf voor jezelf deze regels op of zorg dat je beschikking krijgt over de al bestaande notitie van het bedrijf. -----------------------------------------------------------Bedrijfspolicy 1 5 JIJ EN JE WINKEL Pagina 374
Pagina 376Voor uitgaven, online onderwijscatalogussen en onderwijscatalogi zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een online winkel in uw mailings.
Arbo wonen en Personeelswijzer wonen