P RAKTIJ KOP DRA C HT E N CChecklistSklantsituatie raambekledingE K L E D I N G H E C K L I T K L A N T S I T U AT I E R A A M B Deze checklist kun je goed gebruiken bij de verkoop van raambekleding. Je kunt deze checklist gebruiken als houvast. Zo weet je zeker dat je alle belangrijke punten voor de klant en voor een goed advies aan de orde zijn gekomen. Vraag Waar komt de raambekleding te hangen? Wat voor functie heeft de raambekleding? Heeft de raambekleding een specifieke decoratieve functie? Bestaat er al een idee over de kleur? Mogelijk antwoorden en checks Woonkamer Slaapkamer Kinderkamer Keuken Eetkamer Gang/Hal Logeerkamer Badkamer Trap Hobbykamer Studeerkamer Werkkamer Anders, namelijk… Is optimaal daglicht nodig? Perfect sluit- of bedieningsmechanisme Inkijk voorkomend Isolerend Verduisterend Geluiddempend Verhouding in een kamer wijzigen Minder mooie zaken camoufleren Sfeer veranderen Aandachtstrekker Kleur aanbrengen of veranderen Bepaalde vorm accentueren Uitgesproken af- of voorkeur Kleuren van de rest van de kamer Functie van de kamer. (In een kantoor worden andere kleuren toegepast dan bijvoorbeeld in een kinderkamer.) Zon- of schaduwzijde Visuele effecten, iets accentueren of juist verbergen Eenvoudig te reinigen Constante lengte Niet te duur Duurzaam Niet verkleuren Wat zijn de eisen die de klant stelt aan de raambekleding? 54 RAAMBEKLEDING Pagina 423
Pagina 425Scoor meer met een e-commerce shop in uw drukwerk. Velen gingen u voor en publiceerden artikelen online.
Arbo wonen en Personeelswijzer wonen