WEGWIJZER NIEUWE MEDEWERKERS 5.1 Bijblijven en gericht zoeken De wereld verandert razendsnel en consumenten ook. Wie niet actief bij blijft in zijn vak en in de branche, loopt het risico om de aansluiting te verliezen. Tegelijk is er vaak nauwelijks tijd om vakbladen te lezen, een evenement te bezoeken of te surfen op internet. Soms lukt het alleen maar buiten werktijd. Bijblijven vraagt iets van u en van uw werkgever, maar levert beiden ook veel op. Waar het om gaat is dat de juiste informatie u bereikt en dat u bij vragen snel het juiste antwoord krijgt. Internet maakt het mogelijk om gericht op zoek te gaan naar informatie. U kunt bijvoorbeeld via een zoekmachine de websites afgaan, maar u kunt ook via LinkedIn of Twitter een vraag uitzetten en via uw netwerk een antwoord krijgen. Woonencyclopedie Uitleg van vaktermen, antwoorden op vragen en achtergrondinformatie zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week toegankelijk in de digitale Woonencyclopedie, die u kunt vinden via www.werkeninwonen.nl/loginlereninwonen. Nieuwe medewerkers krijgen 3 maanden gratis toegang als zij een persoonlijke login aanvragen bij WoonWerk, telefoon 0306020170, e-mail info@woonwerk.org. Daarna is de Woonencyclopedie toegankelijk als het bedrijf er via WoonWerk een abonnement op heeft genomen. Productkennis Advieslijnen Bij lastige vragen van klanten, of als u behoefte heeft aan deskundige informatie over een kwestie, kunt u gericht (en gratis) vragen stellen aan de Advieslijnen van WoonWerk. U heeft de volgende mogelijkheden: • e-mail gordijnadvieslijn@woonwerk.org of bel: 0900-2345630 (20 ct per min) • e-mail vlekkenadvieslijn@woonwerk.org of bel: 077-3278000 (20 ct per min) • e-mail slaapadvieslijn@woonwerk.org • e-mail keukenadvieslijn@woonwerk.org of bel: 0900-2345630 (20 ct per min) Domme vragen bestaan niet! Vragen vergroot uw deskundigheid en u kunt er in de toekomst klachten van klanten mee voorkomen. Uit onderzoek in de wonenbranche blijkt dat de behoefte aan productkennis bij medewerkers erg groot is. Productkennis is kennis over producteigenschappen, prijs, verkoopargumenten, productvoordelen ten opzichte van andere producten, kwaliteit, verwerkingseigenschappen, levertijden en onderhoudsvoorschriften. Hierin blijft u bij door het bestuderen van informatie, bijwonen van informatieoverdracht door toeleveranciers, naslaan van informatie op internet, benutten van naslagwerken (digitaal en boeken), productstalen en samples, producttraining door de toeleverancier, rondleiding in de fabriek en beursbezoek. 24 BIJBLIJVEN EN ONTWIKKELEN Pagina 361

Pagina 363

Scoor meer met een webshop in uw brochures. Velen gingen u voor en publiceerden flyers online.

Arbo wonen en Personeelswijzer wonen


You need flash player to view this online publication