PERSONEELSWIJZER IN DE WONENBRANCHE Checklist kiezen arbo-leverancier Bedrijf/inkoper • Wat zijn uw doelen als het gaat om arbeidsomstandigheden of verzuim (welke problemen zijn er, hoe gaat u daarmee om, wat is het budget)? • Wat zijn de doelen van de OR of PVT (knelpunten, contact met de arboleverancier)? • Welke visie moet uw dienstverlener hebben (m.b.t. verzuimgedrag) • Aan welke eisen moet deskundige ondersteuning voldoen? • Welke kennis heeft u zelf in huis (registratie, preventiemedewerker)? • Hoe gaat u de leverancier aansturen en prestaties volgen (cijfers, kosten, opbrengsten, SMT, communicatie)? • Hoe gaat u met verzuimende werknemers om en wat verwacht u van de leverancier (melding, controle, begeleiding, werkhervatting)? • Wie moet de regie in handen hebben (casemanager, initiatiefnemer (wettelijke) taken)? Arbodienstverlener/leverancier • Welke visie hebben de arbodienstverleners die u op het oog heeft en waaruit blijkt dat? • Zijn er branche-afspraken? • Welke diensten kan de leverancier leveren? • Heeft de leverancier ervaring met de branche? • Welke samenwerkingsafspraken heeft de arbodienst (verzekeraars, reïntegratiebedrijven)? • Welke visie heeft de arbodienst op conflicten, controle, relatie werk/privé, samenwerking met de OR/PVT? • Wie wordt het aanspreekpunt? • Hoe is de bereikbaarheid? • Hoe wordt vervanging geregeld? • Is er een beroepsprocedure voor klachten? Zie voor meer informatie de brochure ‘Stappenplan zelfstandig inkopen van arbodienstverlening’ van het Arboconvenant wonenbranche dat is te downloaden via de website www.werkeninwonen.nl. HUIDIG PERSONEEL Pagina 271

Pagina 273

Scoor meer met een web winkel in uw maandbladen. Velen gingen u voor en publiceerden studiegidsen online.

Arbo wonen en Personeelswijzer wonen


You need flash player to view this online publication