A R B O W O N EN 19. Stap 3. Duidelijke en meetbare afspraken maken Doel: Afsluiten contract met de arbodienst en ondersteuningsbehoeften vastleggen in concrete, meetbare afspraken in een Service Level Agreement (SLA). a. Inhoud contract. b. Financieringsconstructies in contracten. c. Inhoud SLA. d. Hoe geeft u het proces om te komen tot een SLA vorm? 1. Eerste overleg over afspraken. 2. Formuleren concept-SLA. 3. Bespreken concept-SLA en prijsonder handelingen. 4. Formuleren definitief SLA. 5. Instemmingsrecht over de SLA aan de OR. 6. Tekenen definitief SLA. 7. Informeren alle betrokkenen over gemaakte afspraken. In stap 3 zet u een proces in werking om te komen tot een contract en een Service Level Agreement (SLA). In het contract met de arbodienst zijn afspraken van meer algemene aard verwoord die voor een langere termijn kunnen gelden (langer dan een jaar). Jaarlijks kan een SLA worden afgesloten waarin concrete wederzijdse afspraken worden opgenomen over inspanning en resultaat. a. Inhoud contract In de meeste gevallen zal u een aantal algemene afspraken met de arbodienst maken die weinig aan verandering onderhevig zijn. Het gaat hier bijvoorbeeld om voorwaarden en termijnen voor opzegging, verlenging van het contract, afspraken rond medisch beroepsgeheim en de regels voor privacybescherming, de wijze van facturering, dossieroverdracht, algemene voorwaarden en dergelijke. Het is raadzaam dergelijke algemene afspraken vast te leggen in een contract, dat desgewenst voor meerdere jaren kan worden afgesloten. In het contract verwijst u naar het SLA die u kunt bijsluiten als bijlage. U neemt een ontbindingsclausule op in het contract waarin u het contract kunt laten beëindigen binnen een bepaalde termijn, wanneer u niet tevreden bent over de uitvoering van het SLA. Voorbeeld onderwerpen inhoud contract • De ondergetekenden: opdrachtgever en opdrachtnemer met naam, functie en adres • Artikel 1 - Uitleg van begrippen • Artikel 2 - Voorwerp van de overeenkomst. Het betreft opdracht tot arbodienstverlening • Artikel 3 - Deponeren van prijzen en toeslagen • Artikel 4 - Algemene voorwaarden • Artikel 5 - Aanvang en duur van de overeenkomst • Artikel 6 - Eisen ten aanzien van de producten en diensten (met een verwijzing naar de SLA) • Artikel 7 - Werkwijze leverancier • Artikel 8 - Garantie • Artikel 9 - Aansprakelijkheid • Artikel 10 - Verzekering • Artikel 11 - Intellectuele eigendomsrechten • Artikel 12 - Geheimhouding • Artikel 13 - Wijzigingen en aanvullingen (ontbinding) • Artikel 14 - Geschillen • Bijlage: Service Level Agreement (SLA) ZELFSTANDIG INKOPEN ARBODIENSTVERLENING Pagina 174

Pagina 176

Heeft u een reisgids, digi brochure of digi jaarverslagen? Gebruik Online Touch: handleiding digitaal bladerbaar publiceren.

Arbo wonen en Personeelswijzer wonen


You need flash player to view this online publication